четверг, 10 сентября 2015 г.

Reported Speech: Questions

 Вопросы в косвенной речи

Главное предложение в настоящем времени


1.      He asks/ wonders/ wants to know / is interested
2.      союз – if / вопросит. слово.
3.      поменять местоимения
4.      ставим подлежащее подчиненного предложения (поменять порядок слов)
5.      ставим глагол, соответствующий подлежащему

Kate asks, ‘Where is my pencil?”
Kate wonders where her pencil is.

среда, 9 сентября 2015 г.

The Queen and Parliament

Plan
Продолжительность высказывания - 2,5 мин.
Introduction
My name is … . I would like to tell you about the way of ruling Great Britain, about its Queen and Parliament.

1.      The Queen and the royal family. (показать на картинке. + Информация про наследников престола: принц Чарльз, его дети и внуки)
2.      The British Empire and the Commonwealth. (показать на карте мира)
3.      The British parliament:
The House of Lords and the House of Commons
What they do.
Are the members of Parliament elected or selected? Which way?

Conclusion
Do we have a queen in our country?

Do we have Parliament?


четверг, 3 сентября 2015 г.

Reported Speech - Hometask

Read what children say and then write sentences to report their speech.

  1. Nick: “My granny can swim very well.”
  2. Mike: “I will travel to France.”
  3. Polly: “Buy me a nice doll, please.”
  4. Emma: “Don’t sing songs so loudly, please!”
  5. Mark: “I have caught a big fish!”
  6. Dolly: “I run 3 kilometres every day.”
  7. Pat: “I am dancing now.”
  8. Paul: “Help me, please!”
  9. Dick and Molly: “Don’t run so quickly!”
  10. Sally: “I don’t do my morning exercises.
  11. Clara and Peter: "We didn't go to our dacha last summer."
  12. Natalie and Fred: "Don't call us late at night."

Reported Speech


Косвенная речь
Главное предложение в настоящем времени: He says




Побудительные предложения

(+)
1. He/She asks smb/ tells smb
2. to + V
3. поменять местоимения

(-)
1. He/She asks smb/ tells smb / says (to smb)
2. not + to + V
3. поменять местоимения

Повествовательные предложения
1. He/She says (that)
2. поменять местоимения
3. проспрягать глагол согласно местоимению

пятница, 8 мая 2015 г.

A short summary of a story


1.      I have read the text [название].
2.      The text is about (children, animals, traditions of different countries, adventures, a famous person, people’s life, cities, travelling)
3.      This is a fairy tale / a non-fiction story.
4.      The action takes place (Where? When?)
5.      The main heroes are …. . (The main hero is … .)
6. some words about the beginning of the text
7. some words about the middle of the text
8. some words about the end of the text
9.      I liked this text because I’m interested in (animals, adventures, nature, science, sports, history, people’s life, life in the past, …. )

среда, 6 мая 2015 г.

the UK - Plan

The UK
Plan
1.      Introduction
2.      the UK and Great Britain
3.      How many people live there.
4.      Islands
5.      Borders (Границы: морские и сухопутные) – нельзя сокращать
6.      Landscape (ландшафт)
7.      Countries
         a)      the name
         b)      the capital and the main cities
         c)      people, their nationalities and languages
8.      Flags

9.      Conclusion

понедельник, 4 мая 2015 г.

the UK

Here is a number of interactive tasks. Some of them are really challenging and tricky. Which ones do you like most of all? You are welcome to write a comment about it.

Task 1- (a video + listening + a game)
Task 2- (a video + listening + a game) 
 
Task 3

понедельник, 13 апреля 2015 г.

Irregular Verbs

Карточки для заучивания неправильных глаголов к учебнику Верещагиной, 5

Final Test - Preparation

Подготовка к итоговой контрольной работе

Упражнение 1. "Раскройте скобки и поставьте глагол в правильную форму"

A lucky traveller
A boy from Washington D.C. tells his story
Some Words about Queen Elizabeth II
Tim’s Story

Подсказки 
Действия происходят по цепочке друг за другом - Past Simple
Действия происходят одновременно: однократное д-е - Past Simple,
                                                         длящееся д-е     - Past Continuous

Passive Voice - подлежащее само не совершает действие. Кто-то другой совершает действие над подлежащим.

Present Perfect
I. 1) действие свершилось к настоящему моменту;
   2) результат виден;
   3) результат важен.
II. Действие в незаконченный период времени. 
III. Предложения с "for" и "since" 

Степени сравнения прилагательных
long – longer – the longest
hot – hotter – the hottest
happy – happier – the happiest

important – more important – the most important

Исключения: bad – worse – the worst
                        good – better – the best

Упражнения на отдельные грамматические правила
Past Simple/Past Continuous - Ex.1   Ex.2  
Much/many/a few/ a little ... - Ex.1
Passive Voice - Ex.1 - Present     Ex.2 - Past
Irregular Verbs


Упражнение 2. "Вставьте предлог"


Exercise 2 - Travelling

Упражнение 3. Словобразование

Список однокоренных слов
Exercise

Упражнение 4. "Прочитайте предложение и выберите слово, подходящее по смыслу"

Чтобы подготовиться, нужно учить слова по словарю.

Упражнение 5. Личное письмо.



среда, 1 апреля 2015 г.

Passive Voice - Hometask

Перефразируйте предложения, используя Passive Voice.

Пример:
My granny grows a lot of vegetables
A lot of vegetables are grown by my granny.

  1. Cows give milk.
  2. My mother makes very tasty cakes.
  3. Yesterday Nikita’s brother drew some pictures in Nikita’s copybook.
  4. Yesterday Karina’s hamster ate a lot of cabbage.
  5. Nikita’s granny bakes very tasty pies.
  6. Yesterday Tom built two LEGO castles.
  7. Pussy the cat eats a lot of fish.
  8. Fred won the car race.
  9. All children love good cartoons.
  10. They celebrate Christmas on the 25th of December.
  11. My friend from England sent me this letter.
  12. A lot of tourists visit Saint Petersburg every year.

среда, 4 марта 2015 г.

Learn the Words - к тексту "English-Speaking Countries"

Preparing for the test

Подготока к контрольной работе за 3 четверть

ГРАММАТИКА
Past Simple - Past Continuous
Past Simple - Past Continuous

Used to + глагол
Used to 

Past Simple, Past Continuous, Used to
Past Simple, Past Continuous, Used to

Упражнение на все времена глагола, которые мы проходили: Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Continuous
Exercise 1
Exercise 2


Neither ... nor / Both ... and
Neither ... nor / Both ... and

Словообразование
long-lengs  

ЛЕКСИКА 
Упражнения "Прочитайте предложение. Догадайтесь, какое слово пропущено, и впишите его."
Continents and Countries
Animals in Danger
Слова и предложения
SB p.79-80 ex.10
SB p.99 ex.17c
SB p.108-109 ex.11

SB p.80 ex.11
SB p.115 ex.28

Карточки для заучивания слов
Animals in Danger
English-Speaking Countries
Continents and Countries

понедельник, 16 февраля 2015 г.

Used to + глагол

Past Continuous - Past Simple


Past Continuous - Past Simple. Ex.1 
Past Continuous - Past Simple. Ex.2  



В упражнениях 3-6 указано время "Past Progressive" - это то же самое, что "Past Continuous"

Neither ... nor / Both ... and

Animals in Danger - Words

д/з

Напоминаю, что на прошлой неделе мы проходили тему Past Continuous:
правило: p.96-97
упражнения: WB p.37 ex.4
SB p.97 ex.13, 14 - ПИСЬМ
SB p.98 ex.16 - ПИСЬМ
SB p.104 ex.1 - ПИСЬМ

Д/з на период карантина:
На Вт 17.02
p.107-108 – рамочка
neithernor – ни … ни

p.108 ex.10 – ПИСЬМ
WB: p.38 ex.5
both … and – и … и

На Ср.18.02
p.109-110 ex.12, 13
p.115 ex.28
p.108-109 ex.11 – выучить слова

На Чт 19.02
p.111-113 ex.17-18 – читать вслух, переводить, ответить на вопросы.

На Пт 20.02
Написать тему “Animals in Danger” p.111-113 ex.17
Учить тему.

На Пн 23.02 – учить тему, сделать презентацию


На Вт 24.02 – сдаем проекты «Животные в опасности»